X

انتقال ارکستر سازهای ملی ایران به شهرداری تهران

سه شنبه, 4 اسفند 1394

بابک ربوخه، مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از انتقال ارکستر سازهای ایرانی از معاونت هنری ارشاد به شهرداری تهران و به رهبری اسماعیل تهرانی خبر داد.

به گزارش نای، بابک ربوخه در مورد خبر انتقال ارکستر سازهای ایرانی از معاونت هنری وزارت ارشاد به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: «طی جلساتی که با استاد اسماعیل تهرانی برای انتقال ارکستر سازهای ایرانی به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داشتیم قرار شد ارکستر به طور کامل در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد. بر این اساس، فراخوان آزمون ورودی نوازندگان و خوانندگان در این ارکستر بعد از تعطیلات نوروز اعلام و فعالیت آن رسماً آغاز خواهد شد.»

وی افزود: «آنچه برای این ارکستر برنامه‌ریزی شده حضور توام سازهای سنتی و ملی همراه با سازهای محلی است که در برخی از موارد می‌توانند به صورت ترکیبی نیز در کنار یکدیگر قرار گیرند. این احتمال هست که ما از خوانندگان حرفه‌ای برای ارکستر سازهای ایرانی استفاده کنیم که حتماً اطلاع‌رسانی می‌شود.»

بابک ربوخه درباره‌ی جزییات فراخوان ارکستر سازهای ایرانی که به احتمال فراوان با نام «ارکستر شهر» به فعالیت خود ادامه می‌دهد گفت: «شرایط حضور هنرمندان در این ارکستر توانایی نوازندگی با یکی از سازهای ایرانی در حد مطلوب، داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۴۰ سال برای هر نوازنده، آشنایی با ردیف‌های موسیقی و شرکت در آزمون‌های عملی و تئوری است. در آزمون عملی اجرای یک قطعه از استادان صاحب‌نام موسیقی به انتخاب نوازنده و در آزمون دشیفر (نت‌خوانی و اجرای یک قطعه) یک قطعه به پیشنهاد هیأت داوران، و سنجش میزان آشنایی آنها با مبانی موسیقی مورد نظر خواهد بود.

چاپ
>