X

اعلام نتایج دومین دوره مسابقه آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک/ جایزه رضا کروریان ۱۳۹۶

دوشنبه, 2 مرداد 1396

آخرین جلسه هیئت داوران دومین دوره مسابقه آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک (جایزه رضا کروریان ۱۳۹۶) به اتمام رسید و هشت اثر برگزیده شامل جوایز اول تا سوم مشخص شدند. هیئت داوران دومین دوره این مسابقه عبارت بودند از یواخیم هاینتس (Joachim Heintz)، دیمیتری پاپاگئورگیو (Dimitri Papageorgiou)، شاهرخ خواجه نوری و ارسلان عابدیان.

یواخیم هاینتس مدیر استودیوی موسیقی الکترونیک دانشگاه موسیقی، تئاتر و رسانه در هانوفر، دیمیتری پاپاگئورگیو استاد آهنگسازی دانشگاه ارسطو در شهر تسالونیکیِ یونان، شاهرخ خواجه نوری از پیشگامان آهنگسازی موسیقی الکترونیک در ایران و ارسلان عابدیان آهنگساز و مدیر نشر موسیقی معاصر هستند.

اسامی نفرات برنده جوایز اول تا سوم دومین دوره مسابقه آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک عبارتند از:

فرزاد حسین آبادی (مقام اول)

سهیل شیرنگی (مقام دوم)

بهار رویایی (مقام سوم)

و دیگر آهنگسازان برگزیده این دوره عبارتند از آرش اسدی، پرهام ایزدیار، شهرزاد طالبی، آسو کهزادی و مانی مزینانی

ارسلان عابدیان از طراحان مسابقه، مدیر نشر موسقی معاصر  و عضو هیئت داوران در خصوص این دوره از مسابقه می گوید: “امسال نه تنها آثار ارسالی برای مسابقه بسیار پرتعداد می توان گفت بیش از دو برابر دوره ی اول بودند، ، بلکه سطح کیفی آثار  نیز بسیار خوب و نزدیک به هم بود و این موضوع، مسئله انتخاب را به شخصه برای من دشوار کرده بود. هیئت داوری چهارنفره به هیچ وجه مشکلی بر سر راه انتخاب آثار ایجاد نکرد و برعکس با بحث و گفتگو و تامل در نظرات متقابل در نهایت آثار برگزیده انتخاب شدند، آثاری که یا از رای مثبت تمامی داوران برخوردار هستند و یا اکثریت مطلق. امیدوارم که بتوان از سال ۱۳۹۸، با کسب تجربه های بیشتر و حمایت های معنوی مراکز علمی و هنری اروپا بتوان این رویداد را از سطح ملی به بین المللی ارتقا داد.”

مسابقه‌ی موسیقی الکتروآکوستیک؛ جایزه‌ی «رضا کروریان»، در گرامیداشت آهنگساز نوگرای ایرانی رضا کروریان (۱۳۹۳-۱۳۵۰) هر ساله با اعلام فراخوان برگزار خواهد شد، در جهت پشتیبانی از موسیقی الکتروآکوستیک و بیشتر شناساندنِ این موسیقی در ایران، از آهنگسازان فعال در این حوزه‌ بدون محدودیت سنی دعوت می‌کند که با ارسال آثار خود در این مسابقه شرکت کنند.

این مسابقه توسط «گروه موسیقی یارآوا»، با همکاری «نشر موسیقی معاصر» و حمایت مالی خانواده‌ی کروریان برگزار می‌شود.

چاپ
>