X

اسفندیار تخم‌کار: باید بیشتر مقام‌شناسی را دنبال کنند

سه شنبه, 21 شهریور 1396

در سیزدهمین روز از جشنوارۀ موسیقی جوان، ویژۀ موسیقی شرق و جنوب خراسان، کلیۀ شرکت‌کنندگان به اجرای قطعاتی مبتنی بر سنت موسیقایی منطقۀ خود پرداختند.

حفظ اصالت یکی از اهداف بسیار مهم جشنواره است

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران،  اسفندیار تخم‌کار در رابطه با کیفیت اجراهای این دوره نیز توضیح داد: اجراها در ردۀ سنی الف و ب بهتر بود. شرکت‌کنندگان خوبی در این دو گروه داشتیم. سطح کیفی خوب بود و نسبت به سال گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رخ داده بود.

او ادامه داد: حفظ اصالت یکی از اهداف بسیار مهم جشنواره است، همچنین شیوۀ استادان گذشته را باید پاس داشت. اصالت اجراها، بیان موسیقایی و تکنیک‌ها خوب بود.

این داور به شرکت‌کنندگان توصیه کرد: برای پیشرفت باید بیشتر مقام‌شناسی را دنبال کنند. مقام‌های منطقه را بشناسند و در حس مقام‌ها فرو بروند. وقتی به درک خوبی برسند، می‌توانند آن حس را به مخاطب منتقل کنند. این امر بسیار مهم است. توصیه می‌کنم به استادان قدیمی مراجعه کنند تا به اطلاعات‌شان افزوده شود و مقام‌های بیشتری را کشف کنند.

از فردا چهارشنبه ۲۲ شهریور ساعت ۹، علاقمندان به موسیقی مازندران می‌توانند در پنج بخش دوتار، کمانچه، آواز، لـله‌وا، دسرکوتن شاهد اجرای نوازندگان جوان در تالار رودکی باشند.

 

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور ۵۰۰ نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و همکاری بنیاد رودکی، از ۸ تا ۲۶ شهریور سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.

چاپ
>