X

اسامی برندگان جایزه‌ی باربد در سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر

یکشنبه, 2 اسفند 1394

به گزارش نای، برندگان جایزه‌ی باربد در سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی، نواحی، کلاسیک، پاپ و تلفیقی به شرح ذیل معرفی شدند:

بخش موسیقی ایرانی

بهترین آلبوم: «یقین گمشده» از اردشیر کامکار

بهترین خواننده: علیرضا قربانی برای آلبوم «قطره‌های باران»

بهترین آهنگساز: هوشنگ کامکار برای آلبوم «کوچ بنفشه‌ها»

بهترین آلبوم باکلام: «نه فرشته‌ام، نه شیطان» از تهمورس پورناظری و همایون شجریان

علیرضا قربانی پس از دریافت جایزه گفت: «اینکه امسال شاهد برگزاری جشنواره‌ی موسیقی فجر با این شرایط هستیم اتفاق مبارکی است. اما نکته‌ی مهم لزوم اعتمادسازی است. باید شرایط را به گونه‌ای پیش برد که جشنواره بتواند همه را جذب کند و خود هنرمندان نیز جذب آن شوند.»

همایون شجریان ضمن تشکر از صحبت‌های علیرضا قربانی گفت: «من آموخته‌ام که به همه‌ی پیشکسوتان احترام بگذارم، به‌خصوص به پدر و مادرم. پدرم که تمام تار و پودم از اوست. اسم باربد و اختصاص یافتن جایزه‌ای با این نام، این نوید را به اساتید موسیقی ایران می‌دهد که اتفاقی در حال وقوع است. آلبوم «نه فرشته‌ام، نه شیطان» را مدیون آهنگسازی خوب تهمورس پورناظری هستم و با تصنیف «چرا رفتی» روی شعری از سیمین بهبهانی، مخاطبانی را پیدا کردیم که کودکان خردسال بودند. دلم می‌خواست اگر این کودکان حوصله‌شان سر نمی‌رفت، کنسرت‌هایم را برای آن‌ها آزاد می‌گذاشتم.»

هوشنگ کامکار نیز پس از دریافت جایزه‌اش گفت: «حقیقتاً دوست داشتم جوان‌ها جای من تشویق شوند. در جلسات دیگر هم گفته‌ام که دوست دارم چنین جوایزی به جوان‌ها برسد. امیدوارم سال‌های آینده این اتفاق میسر شود.»

بخش موسیقی نواحی

بهترین آلبوم: «شمال خراسان» از سهراب محمدی

 

بخش موسیقی کلاسیک

بهترین آلبوم: «باغ ایرانی» از شهرداد روحانی

بهترین آهنگساز: امین هنرمند برای آلبوم «شکوه‌های بی‌کلام»

شهرداد روحانی پس از دریافت جایزه گفت: «این اثر را برای پدرم ساخته بودم، اما زمانی این کار تمام شد که پدرم رضا روحانی از دنیا رفته بود. اما مطمئن هستم حال که خودش میان ما نیست، روحش با من است.»

 

بخش موسیقی پاپ

بهترین آلبوم: «عشق یعنی» از فریدون آسرایی و بهروز صفاریان

بهترین آهنگساز: چارتار برای آلبوم «باران تویی»

بهترین خواننده: محمد اصفهانی برای آلبوم «شکوه»

بهروز صفاریان: «خیلی خوشحالم که موسیقی پاپ از دید مسئولان جشنواره‌ی موسیقی فجر هم جدی شد. از فرمایشات آقای جنتی هم بسیار خوشحالم و امیدوارم هر چه زودتر اتفاقات خوبی رخ دهد.»

فریدون آسرایی: «خوشحالم موسیقی پاپ هم در جشنواره‌ی موسیقی فجر جایزه می‌گیرد. من آلبوم «عشق یعنی» را به همه‌ی مردم ایران تقدیم می‌کنم.»

محمد اصفهانی: «از تمام کسانی که مرا در این راه کمک کرده‌اند تشکر می‌کنم. از استاد ملک‌مسعودی، استاد علی جهاندار که ردیف را پیش او آموختم و از دو اسطوره‌ی خودم حسین خواجه امیری و محمدرضا شجریان نیز ممنونم.»

 

بخش موسیقی تلفیقی

بهترین آلبوم: «ماه و ماهی» از حجت اشرف‌زاده، امیر و آرش بیات

بهترین آهنگساز: گروه «دارکوب» به سرپرستی همایون نصیری برای آلبوم «نوکوب»

حجت اشرف‌زاده: «از مردم هنرفهم ایران که به ما اعتبار دادند متشکرم، اما جای پرویز مشکاتیان را در اینجا خالی می‌بینم.»

در بخش ویژه‌ی ایران فرهنگی، از سهراب پورناظری و روبیک آرتزویان برای اثر «شبگردی کولی باد»، از سعید نایب محمدی برای اثر «ری تا روم» و از افشار نامور و فیروز ویسانلو برای اثر «هزار توی قفقاز» تقدیر شد. حسین فریدون، دستیار ویژه‌ی رئیس جمهور و محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، تقدیرکنندگان این افراد بودند.

سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش و دبیری حسن ریاحی، از ۲۱ تا ۳۰ بهمن به مدت ۱۰ شب برگزار شد. در این جشنواره ۶۳ گروه در چندین سالن بزرگ تهران به روی صحنه رفتند.

چاپ
>