X

ارکستر سمفونیک تهران به شیراز می‌رود

چهارشنبه, 1 شهریور 1396

ارکستر سمفونیک تهران که اجرا در شهرهای مختلف کشور را در دستور کار دارد، در شیراز کنسرت می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، باغ موزه‌ی عفیف‌آباد شیراز، پنجشنبه ۹ شهریور میزبان ارکستر سمفونیک تهران است و رهبری این اجرا را شهرداد روحانی بر عهده دارد.

در این اجرا، علاقه‌مندان به موسیقی در شهر شیراز شاهد هنرنمایی ۸۰ نوازنده خواهند بود. در اجرای فوق مخاطبان شنونده‌ی قطعاتی چون «سوییت دریاچه‌ی قو» اثر پیتر چایکوفسکی، «آواهای اسلوانی» آنتون  دورژاک، «دانزون شماره ۲»  آرتورو  مارکز، موسیقی فیلم اثر هنری مانسینی و «بربادرفته» از ماکس  اشتاینر هستند. همچنین دو قطعه‌ی «حماسه» و  «فریاد تهی» از  شهرداد روحانی اجرا می‌شود. «خاک مهرآیین» از علی‌اکبر قربانی، «خوشه‌چین» اثر  روح‌الله خالقی  و  «وطنم دیگر» قطعات دیگر این اجرا هستند.

بر اساس برنامه‌ریزی بنیاد فرهنگی هنری رودکی، دو ارکستر ملی و سمفونیک تهران ماهانه اجراهایی خارج از تهران دارند.

ارکستر سمفونیک تهران، پیش از این مهمان علاقه‌مندان به موسیقی در شهرهای بوشهر، عسلویه و آبادان بود. این ارکستر، همچنین تابستان امسال در برنامه ویژه‌ای با ارکستر راونای ایتالیا به اجرای کنسرت مشترک پرداخت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ی بلیت این اجرا به سایت فرهنگ تیکت مراجعه کنند. همچنین سه آموزشگاه موسیقی آرشه، مقام و دلشدگان در شهر شیراز بلیت‌های این کنسرت را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

کنسرت ارکستر سمفونیک تهران، ۹ شهریور، ساعت ۲۱ در باغ موزه‌ی عفیف‌آباد شیراز برگزار می‌شود.

چاپ
>