X

آنسامبل همگام مدال برنز فستیوال هارمونی آلمان را کسب کرد

یکشنبه, 21 خرداد 1396

آنسامبل سازی و آوازی «همگام» به عنوان اولین و تنها گروه آوازی ایرانی در بخش رقابتی فستیوال هارمونی آلمان موفق به دریافت جایزه ویژه «بهترین پرفورمنس» و «مدال برنز» از این فستیوال شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، آنسامبل سازی و آوازی «همگام» در سال ۱۳۸۹ به رهبری فرزین عابدینی فعالیت خود را آغاز کرد. این آنسامبل در سال ۱۳۹۳ و در سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر و در بخش رقابتی آواز کُرال موفق به کسب رتبه دوم شد و نیز در سال ۱۳۹۵ با شرکت در فستیوال «سفر آوازی ایران و آلمان» با مدیریت عادله زمانی و با مشارکت دفتر موسیقی ایران و سفارت آلمان و به داوری مارکوس دتربک (از رهبران برجسته‌ی کُرال اروپا) و یان شوماخر (معاون انجمن کُرال اروپا) موفق به کسب رتبه‌ی سوم این فستیوال شد.

این آنسامبل جهت اجرای کنسرت، توسط مارکوس دتربک به آلمان دعوت شد و در خرداد ۱۳۹۶ کنسرتی در کلیسای شهر بنسهایم در سه بخش (بخش اول اجرای گروه کُر مارکوس دتربک، بخش دوم اجرای آنسامبل همگام و در نهایت اجرای مشترک از قطعات فولک ایرانی و آلمانی)، اجرا کرد.

آنسامبل «همگام» در خرداد ۱۳۹۶ موفق به کسب پذیرش از «فستیوال هارمونی» آلمان شد و به عنوان اولین و تنها گروه آوازی ایرانی در بخش رقابتی این فستیوال شرکت کرد و با اجرای قطعات فولکلوریک ایرانی با تنظیم کُرال و به صورت آکاپلا موفق به دریافت «مدال برنز» از این فستیوال شد. لازم به ذکر است، این فستیوال هر شش سال یکبار در کشور آلمان برگزار می‌شود و در این دوره تعداد ۶۱۰۰ خواننده از بیش از ۵۰ کشور جهان در آن حضور داشتند و پرچم «ایران» نیز برای نخستین بار در این فستیوال به اهتزاز درآمد.

اعضاء آنسامبل همگام عبارتند از:

  1. فرزین عابدینی، مؤسس و رهبر گروه، خواننده‌ی باس
  2. مانا کاشیان، مایستر گروه، خواننده‌ی سوپرانو
  3. شهناز خاکی نهاد، خواننده آلتو
  4. مهنوش کریمی، خواننده متسو سوپرانو
  5. آناهیتا آذرمینا، خواننده سوپرانو
  6. فرزاد کاظمی، خواننده باریتون
  7. امید رضائی، خواننده باریتون
  8. مهدی فهیمی، خواننده تنور
  9. بهار فلسفی، خواننده سوپرانو
چاپ
>