X
مدیرعامل انجمن موسیقی:

آمادگی همکاری با آموزش و پرورش را داریم

چهارشنبه, 15 شهریور 1396

بهرام جمالی گفت: آموزش و پرورش هر سال به طور سراسری در نیشابور جمع می شوند و مسابقات هنری شان برگزار می شود ما هم هرسال در شهریورماه جشنواره جوان را برگزار می کنیم می توان بین این دو پل زد، اینکه چطور فراخوان ما وارد آموزش و پرورش شود و دانش آموزان بتوانند در این جشنواره ملی شرکت کنند یک رابطه بین بخشی و سازمانی را می طلبد که انشاالله امسال ما آمادگی آن را داریم که با دوستان در آموزش و پرورش صحبت کنیم.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران درباره تعامل جشنواره ملی موسیقی جوان با آموزش و پرورش، گفت: مشکل ما در جشنواره ها این است که در طول سال جشنواره های مختلفی برگزار می شود ولی متاسفانه رابطه ای با هم ندارند، مثلا آموزش و پرورش هر سال یک جشنواره خوب در نیشابور برگزار می کند و متمرکز روی گروه دانش آموزی است و دوستان ما هم که به عنوان داور آن جا حضور دارند گزارش های خیلی خوبی می دهند که نوازنده های خوب و خواننده های خیلی خوب و اساسا زمینه استعدادها در دانش آموزان خیلی خوب شناسایی می شود.

وی افزود: وظیفه اجرایی ما این است که بتوانیم رابطه بین این جشنواره ها را در سراسر کشور برگزار کنیم و حداکثر شناخت مان را نسبت به وضعیت موجود آموزش موسیقی در سرتاسر کشور تکمیل کنیم ، این پیشنهاد امسال ماست برای دفتر موسیقی و معاونت امور هنری که رابطه بین جشنواره ها را مهندسی کنیم تا در سال آینده در جشنواره جوان شاهد فینال تمام این جشنواره ها باشیم.

جمالی تصریح کرد: من امسال به دعوت خود وزارت آموزش و پرورش در یکی از جشنواره های شان حضور داشتم و از نزدیک امکانات و فرصت ها و سرمایه هایی که آن جا به لحاظ هنری وجود دارد را دیدم، منتها این مسئله نیازمند این هست که ما با دوستان مان در آموزش و پرورش گفت و گوهایی داشته باشیم و راهی پیدا کنیم برای ایجاد تعامل و هماهنگی ها. آنجا دارد به شکل مستقل کار خود را انجام می دهد، به طور سراسری در نیشابور جمع می شوند و هرسال مسابقات شان برگزار می شود ما هم هرسال در شهریور ماه جشنواره جوان را برگزار می کنیم می توان بین اینها پل زد، اینکه چطور فراخوان وارد آموزش و پرورش شود و دانش آموزان بتوانند در این جشنواره ملی شرکت کنند یک رابطه بین بخشی و سازمانی را می طلبد که انشاالله امسال ما آمادگی آن را داریم که با دوستان در آموزش و پرورش صحبت کنیم، به هر ترتیب آن ها همکاران ما هستند و امیدوارم بتوانیم جلساتی را داشته باشیم و فراخوان مشترکی را بدهیم که انشاالله دانش آموزان هم بتوانند در این جشنواره به طور جدی شرکت داشته باشند.

وی درخصوص یازدهمین جشنواره موسیقی جوان که این روزها در تالار رودکی در حال برگزاری است، عنوان کرد: امسال ما از استقبالی که از جشنواره شد غافلگیر شدیم، حدود ۱۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از بین این آثار ۵۱۴ اثر برگزیده شد که در سه حوزه اصلی موسیقی دستگاهی، کلاسیک و نواحی دسته بندی شد و در طول ۲۰ روز رقابت و مسابقات انجام می شود که این روزها شاهد آن هستیدف روز ۲۷ شهریور ماه هم در تالار وحدت اختتامیه برگزار می شود و معرفی برگزیدگان که در حدود ۷۰ داور در سه حوزه اصلی جشنواره را داوری می کنند، می توان گفت این داوران برجسته ترین اساتید موسیقی کشور هستند که برای ارزیابی آثار جوانان به ما کمک می کنند و یکی از مزیت های خیلی خوب جشنواره به شمار می روند.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران اظهار کرد: شورو شوق جوانان برای حضور در این جشنواره حال خیلی خوبی به همه ما داده است البته داوری فشرده کمی خسته کننده هست، هر روز از ۹ صبح تا ۶-۷ بعدازظهر داوری ها ادامه دارد ولی این خستگی با نشاط و شادمانی بچه ها برطرف می شود. امیدواریم تا آخرین روز همه چیز به خوبی پیش برود و شاهد موفقیت این بچه های بااستعداد و با انگیزه ای که توانسته اند یک سال به خوبی کار کنند باشیم.

وی در رابطه با بودجه امسال جشنواره بیان کرد: بودجه جشنواره واقعا در یک بخش هایی پاسخگوی اینهمه استقبال نیست ما مترصد این هستیم که بتوانیم اعتبارات بیشتری برای این قضیه بگیریم، گرچه من فکر می کنم جای علاقه مندان به حوزه فرهنگ و موسیقی کشور در خصوص حمایت از جوانان به شدت خالی است. این جشنواره علنا با بودجه دولتی جلو می رود و اساتید واقعا از جان و دل مایه گذاشته اند، ما توانسته ایم عددی حدود یک میلیارد تومان برای جشنواره فعلا قطعی بکنیم و امیدوار هستیم بتوانیم کل اعتبار را مصوب کنیم و بگیریم ولی با این حجم شرکت کنندگان این عدد واقعا برای حمایت و پشتیبانی از این تعداد شرکت کنندکان ناچیز است. ما در رسانه ها هم اعلام کردیم که این جشنواره ملی است و بر پایه حضور خود مردم هم دارد جلو می رود اگر حمایت خانواده ها نبود شاید حضور اینهمه شرکت کننده از سرتاسر کشور در تهران واقعا میسر نمی شد. از این جهت در این که ما بتوانیم واژه ملی را چهره ملی به آن بپوشانیم حمایت خود نهادهای چه دولتی و چه غیردولتی را در این جشنواره ملی می پذیرد و من فکر می کنم در این قضیه هزینه نیست و سرمایه گذاری است.

جمالی خاطرنشان کرد: جشنواره جوان وظیفه اش شناسایی است و قطعا باید نهاد مکملی در کنار آن وجود داشته باشد تا بتواند این استعداد ها و برگزیدگان را هدایت و ساماندهی کند، بورس آموزشی کند تا بتوانند با اساتید برجسته که ما با آن ها تعامل داریم و کاملا آمادگی دارند که اینها را معرفی بکنیم ارتباط بگیرند. می دانید که برای این داستان باید حتما دانه چند ساله داشت و ما برنامه ریزی یک ساله نمی توانیم بکنیم باید حتما سه تا پنج سال یک هنرجو با یک استاد برجسته کار کند تا به ثمر نهایی خود نزدیک شود، این بخش یکی از موضوعات بسیار جدی است که ما داریم به آن فکر می کنیم. آن بخش های حمایتی هم اگر که اعلام می کنیم کسانی که امادگی دارند به کمک بیایند به این دلیل است که در طول سال مسائل آموزشی و هزینه های آموزشی این بچه ها را از سراسر کشور بتوانیم پاسخگو باشیم تا بیایند و با اساتید مطرح حوزه خودشان کار کنند که این خود یک سربار هزینه خیلی جدی خواهد داشت. این بخش مغفول مانده را باید نهاد دیگری بیاید و یک کمیته و دپارتمان جدیدی تاسیس کند تا این استعدادها را هدایت و ساماندهی کند.

منبع: خبرگزاری پانا

چاپ
>