X

آلبوم موسیقی «سرود تنهاییِ یک رهگذر» منتشر شد

سه شنبه, 20 تیر 1396

آلبوم موسیقی «سرود تنهایی یک رهگذر» تکنوازی سه‌تار وصال عرب‌زاده و همراهی تمبک ارژنگ فرامرزی در ژانر موسیقی دستگاهی ایران از سوی مؤسسه‌ی راوی آذرکیمیا منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، وصال عرب‌زاده، آهنگساز و نوازنده‌ی سه‌تار در مورد این آلبوم گفت: این آلبوم حاصل دریافت‌های شخصی از موسیقی کلاسیک ایرانی است و تلاش بر این بود تا با برداشت احساسی از فضای مُدال «آواز بیات ترک» به بیانی مستقل دست یابیم.

او در ادامه توضیح داد: علاقه و توجه به ادبیات، خصوصاً شعر معاصر سبب شد تا سعی کنم نگاهی شاعرانه به جملات موسیقی داشته باشم و قطعات ضربی و آوازی را متأثر از تنهایی و رنج انسان امروزین که خود نیز در طول سال‌ها همچون یک رهگذر در مسیر زندگی تجربه کرده‌ام بیان نمایم و نتیجه «سرود تنهاییِ یک رهگذر» باشد که از نغمات سه‌تار پدید آمد.

وصال عرب‌زاده فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران و عضو هیئت علمی رشته‌ی موسیقی در دانشگاه دولتی گیلان است. او همچنین مؤسس گروه موسیقی «مهتاب رو» است که در جشنواره‌های مختلف در داخل و خارج از کشور کنسرت‌های متعدد برگزار کرده و در تور بین‌المللی گروه «جاده‌ی ابریشم» به سرپرستی یویوما در کنار کیهان کلهر همنوازی داشته است.

چاپ
>