X

آلبوم «مهریان» رونمایی شد

یکشنبه, 23 مهر 1396

آلبوم «مهریان» با خوانندگی پدرام بلورچی و آهنگسازی بابک دشتی‌نژاد و پدرام بلورچی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، عصر جمعه ۲۱ مهرماه در مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی کاخ نیاوران تهران، آیین رونمایی آلبوم «مهریان» با حضور جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان عرصه موسیقی و سینما برگزار شد. این اثر اولین آلبومی است که پدرام بلورچی در آن به عنوان آهنگساز و خواننده ایفای نقش داشته است. وی از نوازندگان باسابقه تنبک و در آلبوم‌های بسیاری همکاری داشته است.

در این مراسم پژمان بلورچی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی و ناشر اثر، در سخنرانی خود به فضای موسیقایی حال حاضر کشور و تلاش قابل تحسین گروه «مهریان» در تولید اثری متفاوت و فاخر اشاره کرد. از دیگر سخنرانان این مراسم استاد مهرداد پازوکی، بابک دشتی نژاد، و پیام سوری بودند. پدرام بلورچی در صحبت‌های خود به مراحل تولید آلبوم و آهنگسازی قطعات بر روی اشعار زیبا اشاره کرد و از لطف و سخاوت تمامی هنرمندان، نوازندگان و شعرایی که برای تولید این اثر با وی همکاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.

از مهمانان پیشکسوت حاضر در مراسم استاد منوچهر امیرحشمتی، استاد یوسف پوریا، استاد شهرام میرجلالی، استاد محمد شیری، استاد مهرداد پازوکی، استاد کامبیز گنجه‌ای، استاد بحری، جناب آقای حبیب اسماعیلی و جمعی از اساتید و هنرمندان دیگر بودند.

این آلبوم در دستگاه شور و دارای چهار تصنیف و دو قطعه ضربی و اجرای سه آواز است که آهنگسازی تصانیف توسط پدرام بلورچی و ساخت قطعات ضربی توسط «بابک دشتی‌نژاد» انجام شده است. تنظیم قطعات نیز بر عهده بابک دشتی‌نژاد بوده است. اشعار تصنیف‌ها  از استاد محمدعلی بهمنی، شجاع‌الدین شهنواز و پانته‌آ فولادوند است، همچنین اشعار آوازی از استاد هوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه) انتخاب شده است. نوازندگان این آلبوم هم سنتور: بابک دشتی نژاد، تار: بهزاد رواقی، عود: حمید خوانساری، تار باس: جلال امیرپورسعید و سهیل سان احمدی، کمانچه: فرهنگ مشتاق و فرنام اسکندری دلفان، قیچک آلتو: فرشاد رستمی، قیچک باس: پوریا جوانمیری، سه‌تار: شهاب الدین آذین مهر، دف: پرهام صارمی  و تنبک و ادوات کوبه‌ای: فرهاد صفری هستند. صدابرداری، میکس و مسترینگ آن توسط پیام سوری (استودیو آوای دلنواز هنر) و صدابرداری بخش آوازی و ادیتینگ توسط رضا بیگی (استودیو آوا پندار) انجام شده است. کلیه امور هنری، طراحی و عکاسی این اثر بر عهده سرکار خانم الناز ضیائی است. این آلبوم توسط مؤسسه چاپ و نشر جوان توزیع خواهد شد.

چاپ
>