X
با صدای سالار عقیلی و آهنگسازی مازیار شاهی

آلبوم «قافله‌سالار عشق؛ در سوگ استاد محمدرضا لطفی» منتشر شد

سه شنبه, 7 اردیبهشت 1395

آلبوم «قافله‌سالار عشق؛ در سوگ استاد محمدرضا لطفی» با صدای سالار عقیلی و آهنگسازی مازیار شاهی از سوی نشر آوای چکاد منتشر شد.

به گزارش نای، این آلبوم توسط یکی از شاگردان ایشان، مازیار شاهی، آهنگساز و نوازنده‌ی تار و سه‌تار ساخته شده و آواز آن را سالار عقیلی خوانده است. در دفترچه‌ی سی‌دی به قلم آهنگساز اثر در مورد استاد لطفی می‌خوانیم: «او به بارورساختن زمینی که از آن برخاسته بود ایمان داشت و عاشقانه کوشید جوانه‌ها را به درخت تنومند موسیقی ایران پیوند زند و به ما آموخت اگر یک درخت بزرگ، یک سرو برافراشته، به خاک افتد عشق عظیمِ آتش درون سینه‌اش در شعله‌ی وجود عاشقان منتشر خواهد شد و جاودانه می‌ماند.»

قطعات این آلبوم عبارتند از: «آیینه‌ی شکسته»، «غرنگ»، «طرحی از ویرانه‌های دور»، «ببارد خزانم»، «رحیل»، «یاد یار» (تکنوازی سنتور)، «هوای روی تو دارم»، «گریه گرفته است گلو»، تکنوازی نی، «سر پروازم نیست»، «وداع».

نوازندگان این آلبوم علیرضا جواهری، مازیار شاهی، صمد برقی، و هوشمند عبادی هستند که به غیر از علیرضا جواهری بقیه از شاگردان استاد لطفی بوده‌اند.

مازیار شاهی متولد ۱۳۶۰ مشهد، در دو گروه «عارف» به سرپرستی زنده‌یاد استاد پرویز مشکاتیان و گروه «شیدا» به سرپرستی زنده‌یاد استاد محمدرضا لطفی به عنوان نوازنده‌ی تار حضور داشته و جزو معدود نوازندگان جوانی است که با هر دوی این اساتید ممتاز موسیقی ایرانی همکاری داشته است. آلبوم‌های «مشق عشق»، «در مکتب عشق»، و «قافله‌سالار عشق» جزو آثار شخصی او، و نوازندگی در آلبوم‌های «وطنم ایران»، «یادواره‌ی عارف»، «سایه‌ی جان»، و «هنر گام زمان» در گروه «شیدا»ی استاد محمدرضا لطفی بخشی از فعالیت‌های هنری وی هستند.

چاپ
>