X
با اجرای مهیار طریحی

آلبوم سنتورنوازی معاصر «کلاژ» منتشر ‌شد

چهارشنبه, 8 دی 1395

آلبوم سنتورنوازی معاصر «کلاژ» اثر مهیار طریحی توسط مؤسسه‌ی نغمه‌سرای روژین منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، آلبوم «کلاژ» توسط مهیار طریحی اجرا شده که برخی از قطعات آن عبارتند از: آواز «دونوا»، «آواز دشتی»، «رقص نانوا»، «آواز آمیخته»، «آمیخته» ، «آواز عشق»، «عشق»، «راوی» و «بیست».

مهیار طریحی در سال ۱۳۶۴ در تهران متولد شد. او نوازندگی سنتور را در ۶ سالگی نزد استاد رضا صلاحی آغاز کرد و برای یادگیری فنون سنتورنوازی معاصر نزد اردوان کامکار رفت که تا به امروز ادامه دارد. وی دارای لیسانس و فوق لیسانس موسیقی از دانشگاه هنر تهران (کرج) می‌باشد. آلبوم سنتورنوازی معاصر «کلاژ»، اولین فعالیت ایشان در زمینه‌ی آهنگسازی و تکنوازی سنتور در قالب آلبومی مستقل است.

از جمله فعالیت‌های طریحی عبارتند از: اجرای کنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از کشور با گروه‌هایی چون؛ گروه موسیقی «شتک»: همایون شجریان و برادران پورناظری (چرا رفتی)، گروه موسیقی «سیاوش»: همایون شجریان و سهراب پورناظری (آینه‌ها)، گروه موسیقی «شمس»: کیخسرو پورناظری و برادران پورناظری و علیرضا قربانی، دونوازی به همراه سیاوش کامکار.

این هنرمند در آلبوم‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی چون «نه فرشته‌ام نه شیطان»، «آرایش غلیظ»، «قطره‌های باران»، «ویر»، «وضعیت سفید»، «ستایش»، «شبکه» به هنرنمایی پرداخته است.

چاپ
>